هفته بيست و نهم ليگ برتر روز جمعه با سه بازي آغاز مي‌شود و در حساس‌ترين بازي تراکتورسازي ميزبان فجرسپاسي است.
    

    هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام سه بازی آغاز می‌شود. حساس‌ترین بازی در تبریز است جایی که تراکتورسازی برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کند.

نگاهی به این سه مسابقه می‌اندازیم؛

* تراکتورسازی - فجر سپاسی؛ شاگردان قلعه‌نویی به سپاهان می‌رسند؟

تماشاگران تبریزی روز جمعه با انگیزه‌تر از همیشه به ورزشگاه یادگار امام می‌آیند تا شاهد هم‌امتیاز شدن تیمشان با سپاهان صدرنشین البته با یک بازی بیشتر باشند. شاید به همین دلیل است که یاوری سرمربی فجر می‌گوید امیدوار است داور تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار نگیرد و اشتباه تاثیرگذاری مرتکب نشود. مربیان دو تیم البته از یکدیگر تعریف و تمجید کردند.

روی کاغذ شانس تراکتورسازی برای پیروزی بیشتر است اما نباید فراموش کرد که فجر برای فرار از سقوط و قرار گرفتن در حاشیه امن می‌جنگد برای همین امکان دارد شاگردان جوان و با انگیزه یاوری در تبریز بتوانند تراکتور را متوقف کنند که در این صورت استقلال و سپاهان خوشحال خواهند شد. تراکتورسازی در صورت پیروزی با توجه به تفاضل گل کمتر در همان رده دوم می‌ماند اما به وضعیتش ثبات می‌بخشد.

*راه آهن - مس کرمان؛ اولین بازی دایی بعد از تصادف!

شکست آخر سال ۹۰ راه آهن مقابل سپاهان زیر سایه حادثه دلخراش واژگونی خودروی علی دایی قرار گرفت و دیگر حرفی از مسایل فنی آن بازی و وضعیت بد راه آهن در جدول به میان نیامد و همه فوتبالدوستان از سلامتی دایی و زندگی دوباره دایی خوشحال بودند.

جمعه شاگردان دایی برای اولین مرتبه در سال ۹۱ به میدان می‌روند و می‌خواهند با یک پیروزی خانگی دل سرمربی مصدوم‌شان را شاد کنند. راه آهن اگر بتواند مس را شکست بدهد فقط می‌تواند یک پله صعود کند و به رده چهاردهم جدول برسد و جای مس را بگیرد اما مس کرمان در صورت برتری برابر راه آهن می‌تواند ۴ پله صعود کند. مس با ابراهیم قاسمپور حریف آسانی نیست. اگر راه آهن در این بازی خانگی پیروز نشود بیش از گذشته خطر سقوط را احساس خواهد کرد. بازی این دو تیم برای تمام تیم‌های پایین جدول مهم است.

* فولاد خوزستان - سایپا؛ نبرد صنعتی‌ها برای یک پله صعود

فولاد و سایپا دو تیم صنعتی برای یک پله صعود در جدول مبارزه می‌کنند. فولاد در صورت برتری در این بازی خانگی می‌تواند به رده ششم برسد و سایپا هم اگر پیروز شود نهم خواهد شد. این دو تیم نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری حاشیه کمتر و امکانات بیشتری دارند. مجتبی تقوی که در سال ۹۰ جانشین صالح در سایپا شد تاکنون یک باخت و یک برد برای نارنجی‌پوشان به دست آورده است. باید دید او در تعطیلات نوروزی چقدر  سایپا را متحول کرده است؟

برنامه دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال:

جمعه ۱۸ فروردین ساعت 17

تراکتورسازی - فجرسپاسی

فولاد خوزستان - سایپا

راه آهن - مس کرمان

شنبه ۱۹ فروردین ساعت 17

شاهین - نفت تهران

صبای قم - نفت آبادان

ملوان - سپاهان

یکشنبه ۲۰ فروردین

ذوب آهن - شهرداری تبریز ساعت ۱۵:۳۰

مس سرچشمه - استقلال ساعت 17

پرسپولیس - داماش گیلان ساعت 18:50

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا